Osteopati

Osteopati er en helseprofesjon der man bruker hendene til å diagnostisere og behandle en rekke plager og smertetilstander. Osteopati baserer seg på de medisinske fagene anatomi, fysiologi, biomekanikk, nevrologi og sykdomslære. Et viktig prinsipp innenfor osteopatien er å se på pasienten som en helhetlig og sammensatt person, da problemet ikke alltid sitter der smerten kjennes. Behandlingen tar utgangspunkt i at god funksjon og god helse avhenger av at muskler, ledd, nerver og sirkulasjon fungerer godt sammen.

Hva behandler en osteopat?

Pasienter som oppsøker osteopat har ofte smerter eller plager som stammer fra muskler og ledd i ulike deler av kroppen. Ofte skyldes disse plagene en form for overbelastning eller feilbelastning, og ikke permanent skade eller sykdom. Dette gjør at disse plagene kan bedres med veiledning og behandling. Osteopatibehandling er skånsom og skreddersys hver enkelt pasient. Behandlingen brukes derfor også til barn og eldre.

Osteopater er utdannet til å vurdere symptomer og sykdomstegn, og vil henvise til lege ved mistanke om sykdom.

Hva skjer på konsultasjonen?

1. Samtale: Osteopaten stiller spørsmål om plagene dine. Tenk gjerne godt gjennom hva som plager deg før du kommer.
  2. Undersøkelse: Osteopaten undersøker kroppen grundig for å finne årsaken til plagene dine. Ta med shorts eller passende undertøy.
  3. Vurdering: Osteopaten forklarer de mulige årsakssammenhengene til plagene dine, og gir råd i forhold til videre håndtering av problemet.
  4. Behandling: Osteopatisk behandling for det aktuelle problemet blir oftest satt i gang på første konsultasjonen.
Vondt i kroppen

Vondt i kroppen?

Hos Tromsø Osteopati kan du få hjelp med akutte og kroniske muskel og leddplager.

Bestill time

Bestill time på nett eller ring / sms +47 99 33 13 56. Vi prøver alltid å tilby deg time innen to virkedager.

Bestilling

Behandling

Med veiledning og manuell behandling hjelper vi deg raskere tilbake til en normal hverdag.